ANGRERETT
EN JURIDISK ANSVARSFRASKRIVELSE
Forklaringene og informasjonen på denne siden er kun generelle og overordnede forklaringer og informasjon om hvordan du skriver ditt eget dokument om en refusjonspolicy. Du bør ikke stole på denne artikkelen som juridisk rådgivning eller som anbefalinger angående hva du faktisk bør gjøre, fordi vi ikke på forhånd kan vite hva som er de spesifikke refusjonsretningslinjene du ønsker å etablere mellom bedriften din og kundene dine. Vi anbefaler at du søker juridisk rådgivning for å hjelpe deg med å forstå og hjelpe deg med å lage din egen refusjonspolicy.
REFUSJONSPOLITIK – GRUNNLEGGENDE
Når det er sagt, er en refusjonspolicy et juridisk bindende dokument som er ment å etablere juridiske forhold mellom deg og kundene dine angående hvordan og om du vil gi dem en refusjon. Online-bedrifter som selger produkter er noen ganger pålagt (avhengig av lokale lover og forskrifter) å presentere sine retningslinjer for produktretur og refusjonspolicy. I noen jurisdiksjoner er dette nødvendig for å overholde lover om forbrukerbeskyttelse. Det kan også hjelpe deg med å unngå juridiske krav fra kunder som ikke er fornøyd med produktene de har kjøpt.
HVA SKAL INKLUDES I RETNINGSLINJEN
Generelt sett tar en refusjonspolicy ofte opp denne typen problemer: tidsrammen for å be om refusjon; vil refusjonen være hel eller delvis; under hvilke forhold vil kunden motta refusjon; og mye mye mer.